Fulltextové vyhledávání
Je nám líto, ale přímo v této obci nemáme žádný objekt v nabídce. Vybrat si však můžete z nabídky ubytování v okolí 10 km od požadované obce.
Pozoruhodnou atrakcí, zejména pro turisty, je úzkorozchodná trať, která vede z naší obce do Osoblahy. Je zejména přitažlivá pro turisty,protože výhled z vláčku při jízdě v tomto kraji je velmi atraktivní a na svoje si přijdou jak malí, tak dospělí.TROCHU Z HISTORIE V období průmyslové revoluce počátkem 19. století / které se někdy nazývá také “stoletím páry“/ začala se také ve střední Evropě rozvíjet kolejová doprava pomocí parních lokomotiv. Tehdejší koňská kolejová doprava v Rakousko-Uhersku koncem 19. století postupně vymizela a parní lokomotivy začaly jezdit po kolejových tratích o celkové délce mnoha tisíc kilometrů. Pro hlavní dopravní tepny byly používány lokomotivy s normálním, dodnes používaným rozchodem 1435 mm, které sloužily pro traťovou osobní i nákladní dopravu s velkou dopravní hustotou. Pro málo osídlené okrajové oblasti (např. v Bosně) se začaly používat ekonomicky výhodnější úzkorozchodné lokomotivy s kolejovým rozchodem 760 mm. Taková kolejová doprava byla použita také při stavbě železnice na Osoblažsku, které bylo státoprávně v minulosti součástí Slezska. Od 14. století patřilo Českému státu a později pak Rakousko-Uhersku. Roku 1742 odstoupila Marie Terezie větší část Slezska Prusku. Od té doby (s výjimkou II.světové války) platí dnešní průběh státní hranice Osoblažska. Kulturním a hospodářským centrem oblasti byla Osoblaha (německy Hotzenplotz), která existovala od roku 1233, ale o svou existenci musela úporně bojovat. Město bylo vypleněno dvanáctkrát válkami a zničeno požáry. V 19.století Osoblaha se dočkala největšího rozmachu, protože měla cukrovar, sirkárnu, svíčkárnu, mydlárnu, mlýn, městskou plynárnu a textilní výrobnu. Celkový počet obyvatel dosahoval až 4000.